Strona główna Poradniki Formaty Klauzule turniejowe

Klauzule turniejowe

Występujące na Showdown:

– Sleep Clause: w tym samym czasie może być uśpiony przez nas tylko jeden Pokemon przeciwnika. (Pokemony które użyły Rest i nadal śpią, nie są liczone)

– Evasion Clause: Zakaz posiadania ruchów, oraz ability zwiększających szanse na unik: Double Team, Minimize \ Sand Veil, Snow Cloak.

– OHKO Clause: Zakaz używania ruchów, które zawsze nokautujących pokemona: Fissure, Guillotine, Horn Drill, Sheer Cold.

– Species Clause: Zakaz posiadania dwóch lub więcej takich samych pokemonów. (Takich które mają ten sam numer w national Pokedexie)

– Moody Clause: Zakaz posiadania pokemona z ability: Moody.

– Swagger Clause: Zakaz posiadania pokemona z ruchem: Swagger.

– Endless Battle Clause: Zakaz celowego doprowadzania do niekończącej się walki.

– Baton Pass Clause: Zakaz posiadania więcej niż jednego pokemona z ruchem Baton Pass.

Występujące w Video Game Championship:

– Species Clause: Zakaz posiadania dwóch lub więcej takich samych pokemonów. (Takich które mają ten sam numer w national Pokedexie)

– Item clause: Każdy pokemon w teamie musi trzymać inny przedmiot.

Pozostałe klauzule:

– Self-KO Clause: Zakaz używania na ostatnim pokemonie przeciwnika ruchów: Explosion, Selfdestruct, Perish Song, Destiny Bond.

– Freeze clause: W tym samym czasie każdy gracz, może mieć tylko jednego zamrożonego pokemona.

– Event clause: Zakaz używania pokemonów oraz przedmiotów dostępnych wyłącznie z eventów.