Strona główna Poradniki Mechanika Hazardy

Hazardy

Popularnie nazywane hazardy to w świecie pokemon zadające pasywnie obrażenia obiekty, które możemy umieścić na polu walki, by zaszkodzić przeciwnikowi w zróżnicowany sposób gdy zmieni on pokemona. Wpływają one na pokemony wchodzące do walki poprzez zadanie obrażeń, efekt statusu, lub też pogorszenie statystyk.

NazwaZastosowanie
SpikesMożna go użyć nawet trzykrotnie co pozwala na coraz większe obrażenia zadawane Pokemonom przeciwnika. Pierwsze udane użycie będzie skutkować zadawaniem 1/8 pełnego HP, który zostanie wprowadzony na pole bitwy, drugie – 1/6, a trzecie aż 1/4.

Mimo, że potencjalnie zabójcze rzadziej używane ze względu na wymóg zużycia trzech ruchów w celu rozłożenia trzech warstw i wszechobecne w wyższych generacjach ruchy niszczące hazardy są dosyć rzadko używane. Ponadto nie działają na pokemony typu latającego, oraz te ze zdolnością lewitacji.
Stealth RockZależnie od typu, zabiera Pokemona przeciwnika od lekko ponad 3% nawet do 50% pełnego HP. Od czego to zależy? Otóż od podatności danego poka na ataku typu kamiennego – czyli np. pokemon typu flying/fire straci połowę życia przy wejściu na pole, a pokemon typu steel/ground zostanie ledwo co zarysowany.
Toxic spikesMaksymalnie możemy rozłożyć dwie warstwy, przy czym jedna skutkuje zwykłemu zatruciu, a dwie – zatruciu jak przy użyciu ruchu „Toxic”. Nie działa na poki latające, lewitujące, stalowe, oraz trujące, przy czym te ostatnie usuną nasze toxic spikes z pola.
Sticky webMaksymalnie można rozłożyć jedną warstwę, która będzie miała za zadanie spowolnić wprowadzanego poka do 66% jego szybkości. Nie działa na poki typu latającego, oraz te lewitujące.

Kontry na hazardy:

Ability: Magic bounce – jeśli użyjemy ruchu rozkładającego hazardy przeciwko pokowi posiadającemu tę umiejęność zostaną one obite i rozłożone po naszej stronie.

Ability: Magic guard – pokemony z tym ability są odporne na jakiekolwiek hazardy.

Ruch: Magic coat – użycie tego ruchu w turze, w której przeciwnik będzie chciał rozłożyć po naszej stronie hazardy spowoduje ich odbicie.

Ruch: Rapid spin –usuwa wszystkie hazardy spod naszych nóg. Uwaga – jako, że jest to ruch typu normalnego, nie zadziała on przeciwko duchom, czyli nie usunie hazardów. Z tego powodu duchy są używane często jako tzw. „Spin blockery”.

Ruch: Defog – powoduje obniżenie celności przeciwnika, oraz usuwa WSZYSTKIE hazardy z pola bitwy (tak, te spod nóg przeciwnika również).

Typ: Trucizna – uziemione trujące pokemony zdejmują automatycznie Toxic Spikes.