Strona główna Poradniki Ogólne Pokemon Showdown

Pokemon Showdown

Pokemon Showdown to internetowy symulator walk Pokemon, stworzony na potrzeby Smogona. Jest on najprostszym sposobem na stoczenie walki, który nie wymaga posiadania konsoli. Poniżej przedstawiamy instrukcję korzystania z symulatora.


Główna strona Pokemon Showdown:

Strona główna.
Pokedex – Mimo nazwy nie jest to sam pokedex. Poza informacjami na temat pokemonów, można tam znaleźć też informacje o ruchach, zdolnościach i przedmiotach.
Replays – Wyszukiwarka zakończonych walk. Można tam znaleźć powtórki walk stoczonych na PS szukając walk danego gracza lub w danym formacie.
Ladder – Zbiór rankingów z formatów granych na PS.
Link do forum Smogona.
Oba linki prowadzą do strony głównej symulatora.
Link do pobrania klienta na Okna.


Strona główna Symulatora

Zakładka strony głównej symulatora.
Wybór formatu jaki chcemy zagrać.
Wybór zespołu jakim chcemy zagrać
Przycisk rozpoczynający szukanie walki w wybranym formacie, wybranym zespołem.
Teambuilder – Narzędzie do tworzenia zespołów.
Rankigi
Wyszukiwarka aktualnie toczących się walk.
Narzędzie do szukania użytkowników
Linki do: Strony głównej PS, Strony głównej Smogona, Pokedexu, Powtórek, Zasad, Listy twórców, Forum Smogona.
Tabela z newsami.
Lista Użytkowników online.
Lista aktywnych walk.
Przycisk chowający listę chatów.
Chaty.
Nasz nick, kliknięcie nań otwiera nasz profil.
Opcje dźwięku.
Opcje ogólne.


Rejestracja.

  1. Po pierwszym wejściu na PS w tym miejscu pojawia się napis “choose name”, wpisujemy tu nasz nick.
  2. Następnie klikamy w zębatkę i w przycisk “register”
  3. Wpisujemy i potwierdzamy hasło.
  4. Wpisujemy jaki to pokemon.
  5. Po kliknięciu nasze konto zostaje zarejestrowane.

 


Opcje ogólne.

  1. Aktualny avatar.
  2. Nick.
  3. Wybór avatara.
  4. Zmiana hasła.
  5. Zmiana tła.
  6. „Tryb nocny”.
  7. Blokowanie animacji ataków.
  8. Wybór rodzaju sprite’ów pokazywanych podczas walki.
  9. Używanie aktualnych sprite’ów w grach granych w formatach poprzednich generacji.
  10. Ignorowanie turniejów na chatach.
  11. Pokazywanie prywatnych wiadomości na chatach ogólnych.
  12. Podświetlanie naszego nicku, gdy ktoś go napisze na chacie.
  13. Automatyczne zamykanie powiadomień.
  14. Timestampy(czas w jaki została wysłana jakaś wiadomość) na chatach ogólnych.
  15. Timestampy na chatach prywatnych.
  16. Opcja formatowania textu w chatach.
  17. Zmiana nicku.
  18. Wylogowanie.

 


Profil gracza – wyświetlany po kliknięciu na nick w chacie, wyszukaniu gracza.

http://tintower.pl/wp-content/uploads/2017/04/obrazek-3.png
  1. Nick gracza, link prowadzi do miejsc w rankingach danego gracza.
  2. Wyzwanie na walkę w wybranym formacie.
  3. Otwiera okno prywatnego chatu.
  4. Włączenie/wyłączenie ignorowania gracza.

 


Teambuilder okno ogólne.

http://tintower.pl/wp-content/uploads/2017/04/obrazek-3.png

Zakładka teambuildera, kliknięcie “x” zamyka teambuilder.
Generacja do jakiej przydzielone są dane formaty.
Foldery formatów do których mamy utworzone zespoły.
Tworzenie nowego zespołu.
Widok ogólny zespołu na liście.
Edytowanie zespołu.
Usunięcie zespołu.
Widok zespołu

Widok Zespołu
http://tintower.pl/wp-content/uploads/2017/04/obrazek-3.png

Powrót do listy zespołów.
Nazwa zespołu.
Importowanie/eksportowanie zespołu w formacie tekstowym.
Format tektowy pokemona wygląda następująco:

*Nick (Gatunek) @Trzymany_Przedmiot
Ability: Nazwa_Zdolności
*Shiny:Yes
EVs: X Hp/ X Atk/ X Def/ X SpA/ X SpD/ X Spe (w przypadku gdy ilość przy danej statystyce wynosi 0, nie wpisujemy jej w ogóle np. 252 Hp/252 SpA/4 SpD; tutaj Atk, Def, Spe wynoszą tu 0)
Xyz Nature
IVs: X Hp/ X Atk / X Def/ X SpA/ X SpD/ X Spe ( tutaj tylko gdy pojawia się jakieś IV inne niż 31, tak jak poprzednio zapisujemy tylko różne tej wartości np. 0 Atk/ 30 Def; Hp, SpA, SpD, Spe wynoszą tu 31[przykład obrazuje IV dające Hidden Power Ice o najwyższym możliwym BP])
– Nazwa_Ataku1
– Nazwa_Ataku2
– Nazwa_Ataku3
– Nazwa_Ataku4

Format do jakiego został stworzony zespół.
Sprawdzenie legalności zespołu w danym formacie.
Informacje o pokemonach w zespole.

Tworzenie pokemona 1 – Wybór pokemona.

http://tintower.pl/wp-content/uploads/2017/04/obrazek-3.png

Nick pokemona
Gatunek pokemona.
Podgląd ogólny wybranego pokemona.
Nazwa formatu danej listy.
Lista pokemonów w danym formacie.
Format pokemona.
Gatunek i miniaturowy sprite pokemona.
Typy pokemona.
Zdolności pokemona.
Statystyki pokemona.
Kopiowanie pokemona, cały stan pokemona zostaje przypięty u góry teambuildera, służy do przenoszenia pokemona do innego zespołu.
Importowanie/eksportowanie w formacie tekstowym.
Zmiana pozycji pokemona na liście w danym zespole.
Usunięcie pokemona z zespołu.

Tworzenie pokemona 2 – przedmioty.

Miniaturka aktualnie trzymanego przedmiotu.
Nazwa aktualnie trzymanego przedmiotu.
Opis działania przedmiotu.
Nazwa i miniaturka przedmiotu na liście.

Tworzenie pokemona 3 – zdolności.

Nazwa aktualnie wybranej zdolności.
Nazwa zdolności na liście.
Opis zdolności.

Tworzenie pokemona 4 – ataki

Nazwa ataku na liście.
Typ ataku.
Ikona rodzaju ataku, atak fizyczny.
Ikona rodzaju ataku, atak nie zadający bezpośrednich obrażeń.
Ikona rodzaju ataku, atak specjalny.
Bazowa siła danego ataku (BP).
Celność danego ataku.
Ilość PP danego ataku, oznacza ile razy można użyć ataku w jednej walce.
Opis ataku.
Lista wybranych ataków.

Tworzenie pokemona 5 – statystyki.

Statystyki bazowe pokemona.
Rozdanie EV i natur (patrz protip na dole obrazka).
Suwaki do EV.
Ilość IV w danej statystyce.
Końcowe wartości statystyk.
Sugerowane rozdanie EV, IV oraz natury (wymaga wybrania ataków).
Ilość pozostałych EV do rozdania.
Popularne opcje rozdania IV.
Wybór natury.
Ogólny podgląd statystyk.
Link do analizy pokemona na Smogonie.

Tworzenie pokemona 6 – właściwości zazwyczaj nie mające wpływu na walkę.

Ogólny podgląd na właściwości pokemona.
Poziom pokemona.
Płeć pokemona.
Szczęście pokemona.
Błyszczy czy nie błyszczy.

Walka część 1.

Nick/gatunek, płeć, i poziom pokemona.
Pasek życia pokemona z wartością procentową.
Avatar i nick gracza.
Lista pokemonów gracza, pokeballe oznaczają pokemony nie ujawnione.
Wskaźnik życia aktywnego pokemona w wartości liczbowej.
Włączenie/ wyłączenie licznika czasu.
Ataki jakich może użyć pokemon.
Opcje walki, ignorowanie chatu.
Format walki.
Klauzule w formacie walki.
Numer Tury na chacie.
Pisanie wiadomości na chacie.
Licznik tury w okienku walki.
Reszta pokemonów w teamie, wymienianie pokemonów.

Walka część 2.

Warunki występujące w walce i czas ich trwania.
Symbol mega ewolucji oznacza, że pokemon…mega ewoluował.
Zmiany statystyk pokemona, czerwone oznaczają zmniejszenia, zielone zwiększenia.
Odpala natychmiastową powtórkę walki.
Powrót do menu, zamyka walkę.
Powrót do menu, odpala panel wyzwania przeciwnika z jakim graliśmy, w tym samym formacie, zamyka walkę.
Pobranie powtórki.
Generowanie linku do powtórki.